Varför glo på handikappade?

Jag själv är handikappad. Jag tycker att det är jobbigt när jag går på stan. Folk glor på mig.
Jag tycker att det är riktigt jobbigt.
Visst folk kanske tycker att det är intressant, spännande och ovanligt att se en handikappad när de går på stan men det är så jobbigt när de glor.

Snälla, sluta upp med det!
Det är riktigt jobbigt.
Särskillt småbarn och gamla människor glor.
Det känns som att gamla glor på mig som om jag inte passade in. Onormal. Ungar glor mest för att de är nyfikna.
Kanske är det någon där ute som glor för att de är imponerade för att man klarar sig så bra.

Det är jobbigt hur som.
Jag har blivit diskriminerad ett antal gånger.
Jag har till och med blivit jämförd med en hund!
Det var två tanter som gjorde det.
En på min gamla skola klagade på mig för att jag inte kunde ta två saker sammtidigt.
Hur kan man vara så dum!?

Ta och skärp er!
Sluta glo och se verkligheten! 
Vekligeten är att alla människor inte är likadana.
Säg det till era barn också!

// En arg, irriterad handikappad
 

Kommentarer
Postat av: ajerfsan på kpw

håller med! Det är löjligt!

2010-04-11 @ 17:00:30
Postat av: jag

Jag vet! Det är ju sjukt dummt!

2010-04-11 @ 19:35:55
Postat av: Naris på KPW

gud va sjukt!! spelar roll hur än man är, man är människa för det!

2010-05-12 @ 16:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0