Gud? En STOR fråga.

"Tror du på gud?"
Kan man få höra någon fråga ibland.
För mig är svaret: Nej.

Kanske är det för att jag har upplevt så stor orättvisa i mitt lilla liv.
Jag har ju både en sjukdom och handikapp och halva mitt liv består av nålar, nålstick och sjukhus.
Har han där uppe rätt att straffa mig så?
Jag har väll inte gjort någonting.
Eller?

Sen kan man väll tänka.
Om nu Gud har skapat oss...
Vem har då skapat Gud?

Jag tror att det inte är någon mindre än människan själv som har skapat honom.
Men i våra tankar.
Människan är beroende dvs måste ha en som är i högre rang än en själv.
Som Gud.

När jag var yngre så trodde jag på Gud.
Jag bad.
Men vad hände?
Inget.

Nu tror jag att det är själen som väljer vad som ska hända i livet.
Om själen väljer att jag ska ha en sjukdom så kanske den lär sig hur det är och den blir därför mer erfaren i nästa liv.
Jag tror att man föds på nytt igen.
Och då menar jag att själen får välja hur man ska ha det i det livet. 

Såhär brukar jag sitta och filosofera om allt möjligt.


Finns det en skapare/Gud?

Det är en stor fråga som nog alla världens människor ställer sig någon gång i livet.

//En undrande.

Komentera gärna!!  =)

Kommentarer
Postat av: Sofia (Miss_Sophie på kpw)

2010-03-23 @ 17:55:57
URL: http://sofiaemo.blogg.se/
Postat av: Sofia (Miss_Sophie på kpw)

När jag var yngre trodde jag på Gud, sedan gick det över liksom. Jag avskyr den kristna religonen, de stenar och dödar. Men jag "psykiskt sätt Buddhist" men på pappret är jag det jag avskyr mest. Kristen.

2010-03-23 @ 17:57:22
URL: http://sofiaemo.blogg.se/
Postat av: Nora 1house1

Okej. Jag vet.

jag håller med.

2010-03-23 @ 18:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0